AVALUACIÓ INICIAL
- Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.Sí, ja que per a què es produeixin les innovacions que comporten un progrés econòmic i social hi ha d’haver un progrés en el coneixement tecnològic i científic previ.
- Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?Sí, hi estic d’acord, ja que el propi procés del coneixement científic és neutral i lliure d’ideologia. El que no està lliure d’ideologia és l’aplicació pràctica d’aquest coneixement, per tant de la tecnologia, ja que l’actuació humana està sempre impregnada d’ideologia.
- Expressa el teu grau
d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació
(TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge
és un requisit indispensable actualment.
Bastant d’acord
- Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys? La globalització , la revolució tecnològica que ha afavorit l’aparició d’Internet (canvi en la comunicació i font del coneixement).
- Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa.La Tecnologia Educativa es podria dir que és l’ús de recursos tecnològics com a mitjà per a duur a terme el procés d’ensenyament-aprenentatge.El seu objecte d’estudi és analitzar quins són els més adients i poder treure el màxim profit a aquestos recursos per a millorar el procés educatiu.
- Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement Un exemple de transmissió de coneixement pot ser quan el docent explica una lliçò de Ciències naturals per exemple les parts d’una planta i els alumnes es limiten a memoritzar. En canvi, un exemple de construcció de coneixement si agafem com a referència el que he anomenat doncs els alumnes cercarien la informació de diferents fonts i observant la planta i a partir d’això i amb el suport del docent construirien el seu propi coneixement.
- Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".Estic totalment d’acord amb aquesta afirmació perquè per a construïr nou coneixement sempre partim de les nostres experiències i coneixements prèvis.
- Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...? No hi havia pensat però potser ara hi dedicaré més temps i ho faré si així em facilita la feina i ho trobo més còmode.
- Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?Sí penso que sí, depenent de la complexitat.Tinc els coneixements a nivell usuari per a manejar els programes i la web 2.0. Encara que desconec el funcionament dels apunts digitals.
- Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la
Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___7___
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i
consultors: __6____
TC1) Els professionals de l’educació han de ser
competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del
coneixement : ___10_____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual
cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: ___5__
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat
d’aprenentatge: __10___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores
amb poc benefici personal: __0___
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs
consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___9____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim:
___0___
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els
continguts als alumnes: ___7_____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social:
___10_____
MAPA DE CONCEPTES
12.Comenta
el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document.
Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que
poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
Algunes
qüestions les he contestat amb seguretat però altres he dubtat i m’ha costat
pensar en una bona resposta per tant aquestes darreres les podria defensar amb
dificultat. Suposo que si que poden caviar els meus esquemes en un futur proper
ja imagino que treballarem sobre els temes que han aparegut a les preguntes i
per tant en tindré més coneixement.
Quines
primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?
M’imaginava
que aquesta assignatura seria més enfocada concretament a l’ús de les TIC en
l’educació. Després d’haver fet aquesta avaluació inicial crec que els
continguts d’aquesta assignatura no seran tant concrets sinò que anirem molt
més enllà i haurem d’utilitzar molt el pensament crític.
No hay comentarios:
Publicar un comentario